• Even een berichtje vanuit de Technische Commissie met betrekking tot de Coronatraingen en teamindeling (zie onderaan bericht)
     
    Coronatrainingen
    De Coronatrainingen zijn dus alweer begonnen.
    Afgelopen week hebben Johan en ik de rol van CoCo (Corona Coördinator) op ons genomen. Om in ieder geval op de dinsdag en vrijdag voor goede begeleiding te zorgen.
    De komende week zullen ook andere mensen deze rol vervullen, waardoor men niet van 16.30 tot 21.30 op het veld hoeft te staan.
    Deze indeling zal ik uiterlijk morgenmiddag delen met de betrokkenen. En als het even kan ook op de website van DUKO plaatsen.
    Wij zoeken overigens nog steeds vrijwilligers!!
     
    Teamindeling 2020 - 2021
    Na veel online vergaderen, telefoneren en gesprekken met trainers, spelers en enkele ouders zijn we tot een mooie teamindeling gekomen. Zoals al eerder aangegeven was het ook dit jaar weer een zeer uitdagende puzzel.

    Even kort de situatie vooraf:
    Het afgelopen seizoen kregen we van een aantal spelers en ouders de opmerking dat men wel meer speeltijd zou willen. Doordat sommige teams redelijk groot waren dit seizoen, betekende het nog wel eens dat je om de wedstrijd een helft of meer op de bank moest plaatsnemen. Sommige mensen hebben hier geen problemen mee, maar voor anderen is het totaal niet leuk.
    Daarnaast was het vrijwel nooit nodig dat je als speler met een ander team mee mocht als invaller of wissel. Dat is natuurlijk wel jammer. Je bent natuurlijk ook wel eens nieuwsgierig hoe jij het zal doen in een hoger team. Toch?
    We hebben veel informatie van trainers en oud TC leden opgehaald. Ook hebben de huidige TC leden meerdere wedstrijden van alle teams in de zaal bezocht, om zo een zo’n objectief mogelijk beeld te krijgen van alle individuele spelers, maar ook van de trainers.
     
    Twee keuzes:
    De belangrijkste keuze die wij als TC moesten maken was de keuze tussen:

    Grote teams
    Teams met gemiddeld 11 / 12 spelers. Waardoor je elke wedstrijd of om de wedstrijd minimaal een halve wedstrijd op de bank moet plaatsnemen. Weinig speeltijd dus.
    Ook hoef je dan nooit met andere teams mee als wissel of invaller.

    Kleinere teams
    Met kleiner teams van 8 / 9 / 10 spelers. Hierdoor krijg je veel meer speeltijd en speel je veel meer met vaste samenstelling. Fijner voor de spelers en fijner voor de coaches.
    Dit betekent natuurlijk wel dat het kan voorkomen dat je af en toe met andere ploegen mee mag of moet doen. Super leuk, want je leert andere spelers binnen de club kennen. En wanneer je de ambitie hebt, kun je jouw kwaliteiten ook eens met anderen vergelijken.

    Het was een moeilijke keuze, maar we hebben voor optie 2 gekozen.

    Door de inspanningen van onder andere Linda Le Noble (en alle trainers) is er het afgelopen seizoen een groot aantal spelers vanuit de Kangoeroes naar de Pupillen gekomen. Daardoor hebben we dit jaar bij de pupillen een D, E en een F team die wedstrijden gaan spelen.
    Bij de Aspiranten hebben we een C team en twee B teams.
    Voor de Junioren hebben we een helemaal vernieuwd A1 team. De oude A1 wilde graag bij elkaar blijven en moesten vrijwel allemaal qua leeftijd door naar de Senioren. We hebben nog even gekeken of wij hen in de A konden laten spelen, maar voldoen daarmee niet aan de dispensatieregels van het KNKV.
     
    Zoals aangegeven betekent deze indeling dus, dat je vaker gevraagd kan worden voor andere teams om mee te spelen. Bij de jongere jeugd kan het zijn dat we ruim van te voren aangeven wanneer je bij een ander team mee mag doen. Vanaf de C / B gaat dit in overleg met de trainers en TC.
    Wij denken dat dit alles goed is voor de gezelligheid binnen de vereniging en dat het daarnaast ook leuker is voor de spelers en de ouders.
     
    Wij verwachten dan ook dat iedereen hier aan mee wil werken, zodat we er met elkaar een SUPER seizoen van kunnen maken.
     
    Zodra de maatregelen het mogelijk maken gaan we aan het begin van het seizoen met spelers en ouders een kennismaking inplannen met de nieuwe trainers en TC-leden. Zo hopen we dat de communicatie onderling ook gaat verbeteren.

    Groeten van de Leden TC:
    Martin Eelderink Voorzitter TC (voorzittertc@dukoduiven.nl)
    Johan Deen Algemene Zaken TC
    Nienke Koenders Jeugdcoördinator TC (jeugdtc@dukoduiven.nl)